poniedziałek, 7 marca 2011

...kurs - wciąganie nitek:)

Witajcie:)
W ten słoneczny dzień chciałam Wam przestawić kursik- jak wciąga się nitki.
Wiem, że wiele z Was szyje czy próbuje szyć, ale nie każdy wie co można zrobić z nitkami.
Jedni po prostu obcinają (wtedy się czasem ścieg pruje, np. po praniu), a inni chowają.
Jak?
Potrzebujemy: 
- przedmiot do wykończenia,
- igła, 
- nitka,
- nożyczki.
Oto zakładka z nitkami- z wąsami:)
Nawlekamy igłę- najlepiej aby była widoczna na tkaninie.

Później nawlekamy drugi koniec nitki.
Powstała nam pętelka.
Wbijamy igłę z nitką w miejsce ściegu maszynowego.
Ciągniemy a w pętelkę wpuszczamy nasze "wąsy"...
...tak, aby przeszły.
To co nam pozostało obcinamy.
Oto wykończona zakładka.
Ta w ogóle to mój pierwszy decoupage na tkaninie.
Zakładka jest już własnością Wiankowej
Co Wy na to?
Pozdrawiam i życzę miłego wciągania "wąsów".
Pozdrawiam
Malutka

7 komentarzy:

  1. Rewelacja dopiero po chwili skojarzyłam o co chodzi,dzięki mi na pewno się przyda,pozdrowienia,pa

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomocne!! Dzięki! Właśnie udało mi się upolować materiał i niedługo zabiorę się za podstawki pod kubki =))

    OdpowiedzUsuń
  3. Super ,zawsze męczyłam się i każdą nitkę starannie wiązałam i ucinałam ,ale nie umiałam ich tak sprytnie schować.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń